سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شهردار مشهدمقدس: همسایگی با فردوسی، مایه افتخار مشهدی‌هاست | تخصیص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منطقه ویژه توس + فیلم

  • کد خبر: ۲۲۷۹۶۲
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
شهردار مشهدمقدس: همسایگی با فردوسی، مایه افتخار مشهدی‌هاست | تخصیص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منطقه ویژه توس + فیلم
شهردار مشهدمقدس گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، حدود دو برابر اقدامات یک دهه گذشته خدمت ارائه شده است. در این دوره تا به امروز، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این محدوده منفصل شهری هزینه شده و همه آن نیز از منابع مالی مدیریت شهری بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف، در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که عصر امروز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) با حضور مسئولان ملی، مدیران شهری و جمعیت پرشور زائران و مجاوران در مجموعه شاهنامه و آرامگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: هر شهری فلسفه وجودی خود را دارد. مشهدالرضا (ع) از زمان تأسیس بر کرانه خورشید ولایت و امامت شکل گرفت و به برکت حضور عالم آل محمد (ص)، شهروند و گردشگر معنایی ندارد و هرچه هست، یا مجاورین هستند و یا زائرانی که به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند. مشهد خورشیدی به نام علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) دارد و در جوار این خورشید، ستاره‌هایی در فرهنگ، حکمت، علم و دانش پرورش یافته‌اند و فردوسی از جمله سرآمدان این ستاره‌هاست.

وی با اشاره به فراز‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره حکیم ابوالقاسم فردوسی افزود: شاهنامه فردوسی به‌عنوان یک معجزه ادبی و حماسی محسوب می‌شود و افتخار ماست که به‌عنوان فارسی زبان، همسایه این شاعر شهیر هستیم. رهبر معظم انقلاب نیز به صراحت تأکید دارند که صاحبان علم و اندیشه در طول زمان، او را حکیم دانسته‌اند و شاهنامه پر است از حکمت‌های انسانی و برخوردار از معارف ناب دینی. فردوسی خود خدای سخن است که زبانی محکم استوار دارد. او دل‌باخته و مجذوب مفاهیم و حکمت اسلامی است و شاهنامه را باید با این دید نگاه کرد.

سفر رهبری به مجموعه شاهنامه، نقطه عطف تحول منطقه

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی، رستم‌ها و اسفندیار‌های واقعی بسیارند. در همین تاریخ معاصر خودمان، خیلی از همین شهدا همچون باکری‌ها، برونسی‌ها، همت‌ها و سلیمانی‌ها در هیبت قهرمانان جاودانه مطرح هستند و امروز نیز امثال حاجی‌زاده‌ها، قاآنی‌ها و سلامی‌ها پرچمدار این حماسه هستند. مسئولیت ویژه ما نیز تکریم این عزیزان و بزرگداشت مقام آنهاست.

وی ادامه داد: نقطه عطف رسیدگی به مجموعه شاهنامه در تیرماه ۱۳۷۵ اتفاق افتاد؛ یعنی همان زمانی که رهبر معظم انقلاب به این منطقه آمدند و توصیه به بزرگداشت فردوسی کردند. از سال ۱۳۹۲ نیز محدوده توس به‌عنوان یک منطقه ویژه مطرح شد و از همان زمان، نهاد‌های مسئول توجه به این بخش به عنوان محدوده منفصل شهری را در دستورکار قرار دادند. با این حال، در دوره ششم مدیریت شهری، کمیسیون توسعه و عمران توس ویژه‌ترین خدمات را ارائه داده و توجه خود را در عمل نشان داده است.

تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار به منطقه ویژه توس

قلندر شریف تصریح کرد: در این دوره، حدود دو برابر اقدامات یک دهه گذشته خدمت ارائه شده است. در این دوره تا به امروز، حدود هزار میلیارد تومان در این محدوده منفصل شهری هزینه شده و همه آن نیز از منابع مالی مدیریت شهری بوده است. این همان رسالتی است که از امر رهبر معظم انقلاب بر دوش داشتیم و حتی همین امسال نیز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که هزینه خواهد شد و یک قلم از آن همین آسفالتی است که در معابر اجرا شده و سه برابر یک دهه گذشته، پروژه اجرا شده است.

وی تأکید کرد: کارگروه ویژه‌ای در مشهد وجود دارد به نام «حکیم توس» که برنامه‌ریزی ویژه برای بزرگداشت فردوسی در دهه حماسه و ادب دارند. این برنامه از جمله همان تلاش‌هاست و این فرصت را بهانه‌ای می‌دانم تا از همه عزیزانی که در بزرگداشت حکیم توس تلاش دارند، تشکر کنم. حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، استاندار خراسان رضوی و همه مدیران پای‌کار بوده‌اند که تقدیر از آنها بر ما واجب است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->